poniedziałek, 13 maja 2013

Pilates - Ćwiczenia z piłką

Próbowałyście kiedyś?

Jakiś czas temu w końcu zakupiłam sobie piłkę do ćwiczeń.
Jak to sam pilates, pomaga rozciągnąć wszystkie partie ciała, odciążyć kręgosłup, wzmocnić po szczególne ćwiczące mięśnie (zwłaszcza kręgosłupa i brzucha), przy okazji z zabawą z piłką złapać koordynację ruchową, nabrać refleksu.
Do ćwiczeń z piłą potrzebujemy: matę, PIŁKĘ ;) i może jakiś podgłówek, wygodne, nie krępujące ruchów ubrania.

Piłkę dobieramy indywidualnie pod względem swojej wysokości:                                                     


  • poniżej 160cm 45cm
  • 160-172 55cm
  • 175-190 65cm
  • 193-200 75cm



Dzisiejszego wieczoru, wypróbowałam parę ćwiczeń z książki "Pilates on the ball" training core stability for a healthy body and mind.  Zamieszczone zdjęcia również są z niej.

Parę ćwiczeń zmodyfikowałam o ćwiczenia na ramiona z małym obciążeniem, ćwicząc "motylki" itd wykorzystując piłkę jako ruszającą się ławkę ;)

Całkiem przyjemne ćwiczenie, można czasem nawet wykorzystać w czasie oglądania filmu?

 Trochę bardziej ruchowe, może zakłócić obraz ;P

 Owe ćwiczenie z handelkami.


Kolejne całkiem przyjemne, relaksujące wręcz.


Pompki, w sumie ciekawa odmiana od zwykłych ;)


A przy tym chyba najwięcej się poprzewracałam na boki, prawie demolując drukarkę ;>


Dodałam jeszcze brzuszki z piłką, lekkie rozciąganie się "ala szpagat" i parę innych.

Jutro po pracy znów się porozciągam, klimat za oknem namawia do ćwiczeń w domu ;) mam nadzieję, że jakoś pomoże się zrelaksować.

Macie jakieś swoje ulubione ćwiczenia z piłką?

PS. kot tylko się ślinił na wielką bujającą się piłę ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...