sobota, 16 marca 2013

Patrick's Day

Już jutro dzień świętego Patryka. Patrona Irlandii ;) obchodzicie to święto? 
Może do Irlandii mamy daleko, szkoda, cóż... ale zielono, tam zawsze jest, a na pewno już jutro 17 marca, za sprawą ich narodowego oraz religijnego tego święta, kiedy wszyscy ubierają się w zielone ubrania i paradują z "koniczynami".
Prócz, że hucznie będzie ono obchodzone, na pewno wiele osób wraz z rodzinami i bliskimi spotka się później w pubach pijąc to i tamto ;-) w Irlandii najprawdopodobniej whiski, za to w Polsce czy Anglii pewnie kufel piwa, i to nawet zielonego! 
Skąd się wziął zwyczaj picia zielonego piwa tego dnia jak patrząc skąd święto się wzięło, piją w ogóle z goła co innego? Zabawne jak to święta przenikają się do innych kultur, ale nie dokładnie tylko z tym co "pasuje";-)
Legenda głosi, iż Patryk nastraszył szynkarkę, która nie dolewała mu kufla do pełna. Zastraszona kobieta dolała whiski do trunku. "Od tej pory pija się szklanicą whiski, zwaną Dzbankiem Patryka". I Irlandczycy piją Kufle Whiski.

Wiosny wypatrujemy, więc zielone święto świętujemy! ;-)



Ja osobiście zielonego piwa nigdy nie próbowałam, nie wiem czy coś straciłam... Próbowałyście?
Za to może skuszę się na szklaneczkę w/w W. albo mam zdrowsza propozycję i równie zachęcająco brzmi, przynajmniej dla mnie. 

A teraz skocznie, w rytm muzyczki lecę, przynajmniej planuję ogarnąć mieszkanie ;-)

Miłej soboty życzę :)

1 komentarz:

  1. Ja z kolei byłam zdziwiona tym, że w Kanadzie tak hucznie obchodzi się to święto. Mnie to tylko cieszy, bo kocham Irlandię. Mieszkałam tam kawałek czasu a teraz zawiało nas za ocean. Ale marzę by wrócić na piękną, Zieloną Wyspę!

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...